Přihlásit se | Registrovat


Odeslat nové téma Odpovědět na téma
 Stránka 1 z 1  [ Příspěvků: 13 ] 

16 kvě 2016 19:37

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Švýcarský/Dánský/Španělský systém - nový program pro pořadatele turnajů

Posledních několik týdnů v rámci příprav na první španělské turnaje jsem se vrhl na programování a vytvořil vychytávku, o které jsem přesvědčen, že ji využijete i v ČR. Jedná se o program pro vedení turnaje mírně upraveným Švýcarským systémem. A vzhledem k tomu, že první pokus o jeho naprogramování začal před 3 roky ještě v ČR, dokončil jsem jeho první verzi v češtině, která je vám, kuličkářům, zdarma k dispozici.


Co program umí?

Program obsahuje jak praktické vychytávky pro pořadatele, které urychlují celý turnaj, tak i jednu, kterou jsem doposud v žádném jiném sportu neviděl a díky které můžeme opět přinést do světa něco, na co můžeme být pyšní.

Komunikace se svazovým serverem

Jedním kliknutím si stáhnete databázi hráčů, kteří figurují v plovoucím NŽ, ze serveru. Kromě klasické možnosti prezentace, kdy jednoduše do formuláře píšete jména hráčů a jejich pozice v NŽ, po stažení databáze můžete prezentovat jedním kliknutím na tlačítko vedle jména hráče. Krom toho můžete využít vychytávku, která se mě osobně obzvláště líbí - prezentaci pomocí QR kódů.

QR kódy

Hráčům je možno vytisknout QR kódy obsahující jejich registrační číslo (jedná se o vestavěnou funkci programu, kterou si případně vedení svazu může snadno naimplementovat do hráčských účtů - takže by si každý mohl kód natisknout před turnajem). Pomocí QR kódů lze hlásit výsledky zápasů - místo toho, abyste stáli frontu u pořadatelského stolku a pořadatel riskoval, že ve stresu něco zapíše špatně, jednoduše vítěz zápasu na vteřinu umístí svůj QR kód před webkameru počítače (nebo připojeného zařízení, např. telefonu - s věcmi, které běžně nosíme u sebe se dají v tomto ohledu dělat různá kouzla) - a výsledek je nahlášen.

QR kód je použitelný i pro příští turnaje, díky čemuž se pomocí něho mohou hráči zaprezentovat - opět jednoduchým přiblížením QR kódu - a jejich jméno, registrační číslo a umístění v plovoucím NŽ bude programem zaregistrováno. Jen pro to startovné budete ještě pořadatelé muset natáhnout ruku manuálně :)

Inteligentní přidělování důlků

Systém posílá hráče na důlky tak, aby pokud je to možné, stejný hráč nehrál na stejném důlku 2x. Pokud to možné není, snaží vybrat čísla důlků tak, aby na daném důlku dříve hráli oba z dvojice soupeřů a nebo aby alespoň na daném důlku hráč hrál před co nejdelší dobou (systém považuje za větší nedokonalost, pokud by někdo hrál na stejném důlku 2x za sebou než když by šel na stejný důlek poté, co několikrát hrál jinde).

Snadné zadávání výsledků

Kdo jste pracoval se Swiss Perfect, tak tohle jistě oceníte. Výsledky zadáte na 1 kliknutí (pokud nepoužijete systém QR kódů, kdy nemusíte dělat vůbec nic). Oba systémy (manuální zadávání a QR kódy) lze kombinovat, takže i v případě, že jen část hráčů má natištěné kódy, lze je použít.

Inteligentní řazení zápasů

Při prezentaci (a kdykoliv později v průběhu turnaje) můžete u konkrétních hráčů zaškrtnout políčko "pomalu hrající hráč". Tito hráči budou vždy v seznamu zápasů mezi prvními (toto nastavení má vliv pouze na pořadí na listině zápasů, nikterak neovlivní los soupeřů). Zejména pokud máte méně důlků, takže nehrají všichni najednou, toto nastavení může výrazně ušetřit dobu potřebnou pro odehrání turnaje.

Hlasové posílání hráčů na důlky

Vědom si nebezpečí namožení mimických svalů pořadatele věčným vyhlašováním zápasů jsem program uzpůsobil tak, aby po jednoduchém nainstalování doplňku prohlížeče a připojení počítače k reproduktoru uměl přečíst text a poslat hráče na důlky. Stejně tak je možné před začátkem turnaje nechat přečíst prezenční listinu (hodí se pro ověření, že všichni jsou zaprezentováni), po zadání výsledků jejich přehled (pro kontrolu, že nedošlo k chybě) a pro oživení turnaje můžete kdykoliv nechat přečíst průběžné výsledky.

V praxi mám zkušenost, že se s vámi jako pořadatelem často hráči potřebují o něčem individuálním pobavit. Můžete tak nechat vyhlašování na počítači a věnovat se mezitím hráčům.

Odhad délky turnaje

Na základě počtu hráčů a důlků vám systém spočítá odhadovaný konec turnaje pro varianty při hře na 1 - 5 vítězných her a v průběhu soutěže tento odhad aktualizuje. Pomůže vám tak zvolit správný počet vítězných her pro váš turnaj, aniž byste byli později překvapeni.

Synchronizace dat mezi různými zařízeními

Díky této funkci budete moci uploadovat data turnaje na svazový server a ty později stáhnout na jiné zařízení (počítač, mobilní telefon, tablet...). Tuto funkci využijete zejména v situaci, kdy tento program spouštíte na zařízení, jehož baterie nevydrží po celou dobu turnaje. Díky synchronizaci tak můžete později na novém zařízení pokračovat ve vedení turnaje bez toho, že byste museli kromě synchronizace dat cokoliv znovu zapisovat.

Další vlastnosti systému

Stejně jako ve Švýcarském systému lze přijmout do turnaje i hráče, který přijde pozdě. Stejně tak není problém, pokud někdo v průběhu soutěže odstoupí. Velmi využijete třeba i při různých náborových turnajích.

Všichni hrají stejný počet kol, nikdo nevypadává. V průběhu turnaje jsou k sobě párováni soupeři se stejným počtem vítězství, tzn. že hrajete mnohem více vyrovnanějších zápasů - patříte-li mezi špičku, narážíte na stále lepší hráče, naopak jako nováček se brzy dostanete k soupeřům, které máte větší šanci porazit.

Výhody programu oproti Swiss Perfectu

Swiss Perfect dodržuje pravidlo, že by hráč neměl hrát více než 2x za sebou se stejnou barvou figurek - proto jeho párování není pro naše účely 100% perfektní. Můj program toto omezení samozřejmě nemá.

Možnost, aby oba soupeři získali v zápase 0 bodů, pokud ani jeden nepřijde k utkání.

Po kliknutí na jméno hráče ve výsledkové listině se objeví tabulka s přehledem jeho zápasů. V případě chyby lze zde výsledek zápasu opravit, a to i několik kol poté, kdy k chybě došlo (mám pocit, že toto u SP nešlo, ale jist si tím nejsem).

Bezpečné odpárování aktuálního kola. SP na to má nějakou klávesovou zkratku a pamatuji si na turnaj, kdy ji pořadatel omylem párkrát stiskl a divil se, že výsledky předchozích kol byly smazány. V mém programu kolo odpárujete jen v případě, že tak skutečně chcete učinit.

Systém se liší od klasického švýcara v tom, že spolu vždy hrají stejně silní soupeři (tj. se stejným počtem vítězství), jediná výjimka nastává, pokud je počet hráčů se stejným počtem bodů lichý - pak 1 hráč z nižší bodové skupiny je přesunut do vyšší.

Díky výše zmíněnému se může stát, že během turnaje na sebe narazí stejní soupeři 2x. Testování ukázala, že pokud se hraje na doporučený počet kol (tj. tolik, kolik by bylo třeba v KO pavouku), nastane tato situace max. 1x za turnaj - ve většině herních systémů jako např. skupiny + pavouk na 2 porážky k tomuto jevu dochází mnohonásobně častěji.

Pokud by došlo k selhání techniky (nebo pořadatele, resp. jeho neschopnosti ohlídat si stav baterie počítače :) ), lze napárovat další zápasy ručně mnohem lehčeji než v klasickém švýcaru.

Díky tomu, že program se spouští v internetovém prohlížeči, bylo dále možné dosáhnout následujícího:

1. Lze jej spustit pod libovolným operačním systémem, takže např. i na telefonech či tabletech s Androidem.
2. Má responzivní design (pro netechniky: na mobilních telefonech se zobrazuje trochu jinak než na počítači, aby se lépe ovládal).
3. Můžete si snadno zvětšit/zmenšit písmo (jedná se o standardní funkci prohlížeče).
4. Fungují prohlížečové klávesové zkratky jako CTRL + F (využijete např. při rychlém prezentování hráčů ze stažené databáze)
5. Možnost fullscreen modu (opět standardní prohlížečová funkce volaná zpravidla klávesou F11).
6. Diakritika funguje bez nutnosti neintuitivního nastavování (kdo není v obraze, Lenka Nedvídová jistě záležitost vysvětlí :) )


Možné použití systému systému

Pro vedení turnaje od začátku do konce

Jednoduše místo klasického švýcara vedeného pomocí Swiss Perfectu použijete tento program.

Tento systém + závěrečné skupiny

Systém vhodný ve 2 situacích:
1. Chcete více zápasů než je optimální pro tento systém (tj. tolik zápasů, kolik by se hrálo v pavouku na 1 porážku).
2. Chcete, aby 1 porážka neznamenala ztrátu (při určitém počtu účastníků ne jistou, ale stále pravděpodobnou) možnosti zvítězit v turnaji.

Jednoduše odehrajete ideální počet kol a následně např. 4 nejlepší hrají o 1. - 4. místo, další 4 o 5. - 8. místo. U dohrávek se vám nabízí široká škála možností, jak je zorganizovat (K. O., zvýhodněný pavouk, každý s každým...)

Alternativa k základním skupinám

Místo systému skupin s postupem do pavouka můžete hrát tímto systémem na libovolný počet kol (není nutné, aby zůstal jediný hráč bez porážky, takže třeba 4 - 5 kol pro 64 hráčů není problém). Oproti skupinám má tento způsob hraní základní části turnaje své výhody:
1. Nestane se, že by jednomu hráči šlo o postup a druhému ne, a tudíž by mohl zápas vypustit (ať již úmyslně nebo třeba z nedostatku motivace - oba soupeři na tom pokaždé budou přibližně stejně dobře nebo špatně).
2. Snadné následné nasazení do pavouka. Postoupí-li např. 32 hráčů, jednoduše hraje 1 s 32, 2 s 31 atd.
3. U skupin může nastat, že se vytvoří papírově silnější/slabší skupiny, pokud na turnaji jsou dobří hráči, kteří poslední dobou nechodili často a jsou v nasazovacím žebříčku podhodnoceni. Tento systém je jedna velká skupina, takže tento problém odpadá.
4. Na turnajích s kvalitní konkurencí spousta hráčů ztrácí motivaci bojovat na 100% ve skupině. Jsou si vědomi toho, že i vítězství ve skupině může znamenat hrát v pavouku 1. kolo s hráčem ze špičky NŽ. V tomto systému vítěz základní části hraje s posledním postupujícím, tzn. měla by být skutečně výhoda základní část vyhrát (nebo být co nejvýše).


Název systému

Na tomto místě bych rád využil vašich znalostí o systémech a malinko rozvedl diskusi ohledně názvu tohoto systému.

Švýcar to není, protože zde neplatí pravidlo, že 2 hráči na sebe nesmí narazit v turnaji znovu.

Kdysi mi Lukáš říkal o Dánském systému a při začátku programování jsem byl přesvědčen, že algoritmus, který používám, je právě Dánský systém. O Dánském systému je bohužel na netu strašně málo informací, vše, co jsem našel, bylo převzato z Wikipedie z tohoto článku: https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss-sys ... ish_system . Ovšem pokud je tato informace správně, tak Dánský systém při např. 8 hráčích páruje 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, zatímco můj podobně jako švýcar, tj. 1-5, 2-6, 3-7, 4-8.

Takže otázkou zůstává, jak tento systém nazývat. Na jednu stranu je to jen malá obměna švýcara, takže se mi nikdy nechtělo věřit, že by na to někdo nepřišel dávno přede mnou a nějak nepojmenoval. Na druhou stranu, když jsem to programoval a viděl, co je to za šílenou práci s tím párováním, tak už jsem si to trochu představit dokázal. Švýcarský i Dánský systém byly pojmenovány podle země, kde byly prvně použity. Takže do doby, než zjistím, jak se mnou naprogramovaný výtvor jmenuje, ho pracovně nazývám Španělským systémem (což je mimochodem velmi praktické, protože všechny soubory začínají na "ss" jako Švýcarský systém, protože když jsem s tím před 3 roky přišel, chtěl jsem programovat klasického švýcara - takhle nemusím měnit začátek názvů souborů a pořád to bude mít smysl :) ).

Takže - kdo něco na toto téma víte?


Testování programu

Jeden Murphyho zákon říká, že každý program, který má alespoň 1 řádek, obsahuje minimálně 1 chybu. Předpokládám, že mé výtvory od tohoto zákona nejsou osvobozeny, proto jsem provedl standardní testování, při němž jsem nasimuloval řádově několik stovek tisíc zápasů. Na základě výsledků se zdá, že program neobsahuje žádnou kritickou chybu, nicméně určitě by neuškodilo, kdyby někdo z vás, kdo byste program pro své pořádání využili, jej otestoval nezávisle na mně. Kdo byste měl tedy chuť se do testování pustit, dejte mi vědět v tomto vláknu nebo na email info(zavináč)WorldMarblesFederation.com

Hlavní výhodou testování by pro vás mohlo být to, že nyní mi ještě zbývá trocha času na případné úpravy kódu. Pokud byste tedy při testování dostali nějaký nápad na zajímavou funkci či zlepšení použitelnosti programu, je mnohem větší šance, že ji zvládnu implementovat, dokud mám v hlavě strukturu programu. Za pár týdnů nám tu vypuknou turnaje a od té doby bude pravděpodobnost podobných úprav limitně blízká nule.


Zdrojové soubory & zaškolení

Po skončení testování předám zdrojové soubory Výkonnému výboru, který bude moci je dále šířit mezi pořadatele z řad kuličkářů. Cca na 50% se v létě objevím v ČR, takže v té době rád pořadatele na tento program zaškolím, pomohu s instalací apod.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

16 kvě 2016 19:45

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Přidal jsem pár screenshotů na Facebook, abyste si mohli udělat trochu představu, jak program vypadá: https://www.facebook.com/petr.sejba/med ... nref=story

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

22 kvě 2016 11:39

Offline
Uživatelský avatar
Registrován: 23 dub 2010 13:23
Příspěvky: 125
Věk: 50
Bydliště: Odolena voda

Ahoj Petře, k novému programu bych potřeboval přepínatelnou volbu z qr kódu na EAN kódy, popřípadě čtečku čipů. Nad podobným způsobem zadávání jsem také uvažoval. Podle tvé recenze lze qr kodem zadat pouze vítěze, zatím co já plánoval čtečkou zadávat výsledky 2.0 2:1 a jak to mají na Moravě 3:0 3:1 atd. Ovládání ruční čtečky je podle mého jednodušší než ovládání qr čtečky stejně jako čtečka čipových karet. I tento hardware bude brzy dostupný pro různé spolky.
Danovi jsem zatím předběžně naznačil možnost využití cashback systém kombinující nejen vracení peněz jednotlivci, ale také doporučte a získejte. Zjednodušeně dvě stě pětistovek utracených kuličkáři by znamenalo nejen rozdělení jedné pětistovky mezi sebou, ale také jednu pětistovku pro svaz a jednu pětistovku pro prezidenta :-). Nebo hráči se svými rodinnými příslušníky utratí dvě stě pětistovek a rozdělí si pětistovku mezi sebou, jedna pětistovka pak půjde do jejich klubu na pořádání turnajů, nákupy kuliček a triček atp a jedna pětistovka do svazu vůbec. Cashback systém má další řadu bonusů, ale ty si může každý zjistit sám. S registrací v cashback získá každý zdarma kromě členských cashback výhod také členskou kartu s originálním identifikačním čárovým kódem. Tato karta může být v plastové podobě, tištěné papírové podobě, nebo jako součást aplikace chytrého telefonu. A právě tato karta může sloužit současně jako identifikační ve tvém programu. To už existuje = žádná práce navíc. Výčet některých zajímavých obchodníků, kterých se tento cashback systém týká a kteří jej akceptují. McDonald, Kika, Baťa, HMStudio, Sportisimo, rohlik.cz, Kasa.cz, damejidlo.cz, M&S, OMV a pro nás Pražáky nejzajímavější všechny obchody v galerii Harfa :-). Obchodníků je spousta a spousta, kteří akceptují jednotný casback systém, ale vypsal jsem jen ty snad nejzajímavější.
Detaily a uvedení do praxe se plánuje na chlastačce s výkonným výborem
Restaurace U Demínky
Škrétova 3
Praha 2 - Vinohrady
Kontakt na mě 774334983
PS: Právě mě napadlo na pražských turnajích využít online damejidlo.cz, nechat si jídlo přivézt na místo konání turnaje, občerstvit všechny hráče, rodinné příslušníky i diváky podle chuti, na množství ušetřit na dopravě a nechat si započítat cashback :-)
Marek Šiňanský


Nahoru Nahoru
  Profil
 

#

28 kvě 2016 21:46

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Ahoj Marku,

marekbandy píše:
Ahoj Petře, k novému programu bych potřeboval přepínatelnou volbu z qr kódu na EAN kódy, popřípadě čtečku čipů.

Je třeba použít QR kódy, protože informace na tomto kódu je textový řetězec. EAN kódy, pokud se nepletu, pracují pouze s číslicemi.

QR kód, který se hráčům vytiskne, vypadá nějak jako 100|a1b2c, kde 100 je registrační číslo hráče, se kterým následně program pracuje a a1b2c je kontrolní řetězec - je to taková obdoba hesla (QR kód neobsahuje pouze registrační číslo pro případ, že by nějakého vtipálka napadlo, že by si mohl natisknout pár čísel a ty v nestřeženém okamžiku načítat).

marekbandy píše:
Podle tvé recenze lze qr kodem zadat pouze vítěze, zatím co já plánoval čtečkou zadávat výsledky 2.0 2:1 a jak to mají na Moravě 3:0 3:1 atd.

Tato vlastnost je proto, že v tomto systému skóre nehraje roli. Představ si ten systém jako KO pavouka (tenisového pavouka na 1 porážku), kde ovšem po první (ani po žádné další) porážce nikdo nevypadne - jen v případě výhry se posune vpřed.

marekbandy píše:
Danovi jsem zatím předběžně naznačil možnost využití cashback systém kombinující nejen vracení peněz jednotlivci, ale také doporučte a získejte. Zjednodušeně dvě stě pětistovek utracených kuličkáři by znamenalo nejen rozdělení jedné pětistovky mezi sebou, ale také jednu pětistovku pro svaz a jednu pětistovku pro prezidenta :-). Nebo hráči se svými rodinnými příslušníky utratí dvě stě pětistovek a rozdělí si pětistovku mezi sebou, jedna pětistovka pak půjde do jejich klubu na pořádání turnajů, nákupy kuliček a triček atp a jedna pětistovka do svazu vůbec. Cashback systém má další řadu bonusů, ale ty si může každý zjistit sám. S registrací v cashback získá každý zdarma kromě členských cashback výhod také členskou kartu s originálním identifikačním čárovým kódem. Tato karta může být v plastové podobě, tištěné papírové podobě, nebo jako součást aplikace chytrého telefonu. A právě tato karta může sloužit současně jako identifikační ve tvém programu.

Pokud cashback systém přesvědčíš, aby generoval QR kód s registračním číslem hráče, které má u ČKS a k tomu naprogramoval výpočet kontrolního řetězce ve formátu, jak jsem uvedl výše, pak by to jistě bylo technicky možné.

Jinak je to mimo téma, nicméně ostatním nemusí být jasné, co to je cashback systém. Ve stručnosti se to pokusím osvětlit. Tyto systémy jsou postavené na affiliate programech fungujících tak, že obchodník platí provizi tomu, kdo zprostředkuje obchod. V zásadě jsou 3 možnosti, jak náš svaz tohoto modelu může využít:

1. Vlastní nákupní portál - máme leta (nakupy.kulicky.com) - výhodou je, že se s nikým nemusíme dělit o provize, nevýhodou, že jeho údržba je pracná a v našem případě chybí dobrovolníci.

2. Portály jako GIVT.cz, se kterým Dan navázal nedávno spolupráci (a předtím ji úspěšně otestoval na svém klubu). Tyto portály plní funkci "dobrovolníků, kteří se o to postarají", takže výhodou je širší nabídka partnerských obchodů, nevýhodou pak, že si za to samozřejmě berou provizi. Nicméně vzhledem k náročnosti této práce se zdá tato varianta lepší než varianta 1.

3. Cashback systémy - fungují podobně jako varianta 2. Zatímco varianta 2 je určena pro neziskovky, cashback systému může využít každý jednotlivec a vydělat si pro sebe. Často fungují systémem síťového marketingu, jako např. ten popisovaný Markem. To na jednu stranu znamená větší motivaci pro jednotlivce aktivně systém využívat (ačkoliv část lidí rádo podpoří svaz, mnohem větší část ráda podpoří sebe :) ). V případě registrace u takového systému by se provize dělila nejen mezi svaz a provozovalete, ale svůj podíl by měli i lidé v příslušné linii síťového marketingu, která by svaz doporučila.

V konečném důsledku by varianta 3 znamenala nižší provize než ve variantě 2, ale i větší motivaci členů využívat systém. Teoreticky nelze kvantifikovat, co by bylo pro svaz výhodnější. Kdybych byl zodpovědný za rozhodnutí, kterou variantu zvolit, tak vzhledem k tomu, že se svaz nedávno vydal cestou varianty 2, zůstal bych u ní a o změně uvažoval v případě, že by někdo v rámci svého klubu úspěšně aplikoval variantu 3 a byl schopen doložit čísla, která by dokazovala, že se jedná o variantu výhodnější.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

19 čer 2016 00:04

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Udělal jsem drobnou aktualizaci v programu - prezenční listina pro tisk řadí hráče abecedně podle křestního jména, stejně tak hlasová funkce, která slouží pro kontrolu, zda jsou všichni přítomní zaprezentováni. Při větším počtu hráčů se tak každý snadněji nalezne na seznamu, popř. při využití hlasové funkce může ve správnou chvíli zbystřit sluch.

Přistup ke zdrojovým souborům má Dan - pro aktualizaci současné verze stačí původní soubory přepsat novými.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

23 čer 2016 14:14

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Na základě feedbacku z testování od Dana i svých vlastních poznatků jsem provedl několik dalších vylepšení:

V souborech pro tisk:

1. bylo nastaveno stránkování tak, aby při více hráčích, kdy se tiskne na více papírů, vždy na začátku každého výtisku bylo záhlaví tabulky
2. byly vylepšeny některé designové prvky pro uživatelsky přívětivější čitelnost textu.

Ohledně tisku existují 2 známé problémy:
1. Nefunguje pod firefoxem (nicméně mám podezření, že je něco pokaženého jen v mém počítači, protože pod FF se mi nepodařilo vytisknout ani jinou náhodně vybranou stránku - takže možná vám to bude fungovat). Pod ostatními prohlížeči funguje.
2. Pokud se tiskne na více než 1 stránku, první stránka se vytiskne prázdná. Po více než 10 hodinách práce na tomto bugu se mi ho nepodařilo odstranit, takže minimálně nějakou dobu s ním budeme muset žít :) Doporučuji v nastavení tisku odškrtnout tisk záhlaví a zápatí stránky, krom toho, že to nevypadá hezky, vám tiskárna nepotiskne těmito informacemi onen prázdný papír a budete jej moci znovu použít.


Upozornění na ideální počet kol

Pokud se pořadatel pokusí po odehrání ideálního počtu kol nalosovat ještě další kolo/kola, program ho na to upozorní.


TTS - text to speach

Vylepšena příprava pro čtení textů (TTS funkce) - přidány mezery v textu tak, aby nejvýznamnější TTS služby text četly o něco přirozeněji.


Jazykové verze

Krom kompletní české verze je k dispozici i částečná španělská verze (to berte spíše jen jako informaci, kdyby náhodou, pro turnaje v čr ji nestahujte, protože česká verze bude stahovat český národní žebříček a španělská španělský). Díky jazykovým souborům bude i laik schopen přeložit program do dalšího jazyka (se může hodit v případě rozšíření kuliček do nové země, ale zejména při překladu do angličtiny, který bude asi brzy třeba).


Nový název adresáře

Změnil jsem název adresáře, ve kterém jsou soubory uloženy. Místo vedeni-turnaje se adresář jmenuje se (zkratka sistema español), je to praktičtější při zadávání adresy do adresního řádku. Adresář si případně můžete přejmenovat jakkoliv podle svého gusta či pokud vám "vedeni-turnaje" vyhovuje, tak si nové soubory můžete zkopírovat tam, název adresáře nijak neovlivňuje funkce programu.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

27 črc 2016 23:54

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Konzultoval jsem s Danem použití Španělského systému na turnaji tento týden a krom technických záležitostí mi poslal i nejčastější dotazy z řad vás - hráčů - které padly. Pokud někdo máte jakýkoliv dotaz ohledně jeho fungování (ať již na systém vlastní nebo na program pro pořadatele), poprosím vás, abyste jej nejpozději do sobotní noci napsali do tohoto vlákna.

Jsem teď téměř na 100 % vytížen propagací druhého našeho turnaje (v jedné osobě není jiné cesty než najet na kvantitu práce), nicméně pokusím se najít si chvilku a co nejpochopitelněji, jak jen to bude v mých silách, vysvětlit vše, co vás zajímá. Proto také se snažím shromáždit dotazy na jednom místě, abych nevysvětloval vícekrát to samé různým lidem.

Dotazy, o kterých zatím vím od Dana:
a) rozdíly mezi švýcarem a španělem
b) na bucholze (zde bych potřeboval trochu konkretizovat - před položením dotazu si prosím přečtěte základní fakta, např. na wikipedii - https://en.wikipedia.org/wiki/Buchholz_system - k článku dodám, že v našem případě používáme Bucholze pro tie-breaking)
c) proč systém nebere v potaz skóre

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

28 črc 2016 08:02

Offline
Uživatelský avatar
Registrován: 11 říj 2010 08:32
Příspěvky: 493
Věk: 44
Bydliště: Praha 10 - Strašnice

Podrobné výsledky a statistiky ze Záběhlic naleznete na těchto odkazech:

http://www.hrajemekulicky.cz/dokumenty/ ... l-tisk.pdf
a report včetně fotografií zde:
http://www.hrajemekulicky.cz/turnaje-re ... ehlice.htm

Dan


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

31 črc 2016 15:20

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Vidím, že nejsou žádné další nejasnosti, takže vysvětlení bude vcelku snadné.


Jaký je rozdíl mezi Švýcarským a Španělským systémem?

Stručná odpověď

1. Španělský systém nemá omezení Švýcarského systému, kdy na sebe nemohou opakovaně narazit stejní hráči.
2. Španělský systém je systém kuličkový, nikoliv šachistický, proto při párování nebere v potaz barvu figur.

Kompletní odpověď

Ve Švýcarském systému na sebe nikdy nemohou narazit 2 stejní hráči. Pokud daný hráč se již utkal se všemi hráči se stejným počtem vítězství, jeho soupeř se hledá mezi hráči s jiným počtem vítězství. V případě, že se hraje více kol než kolik by se hrálo v KO systému při daném počtu hráčů, utkávají se mezi sebou v posledních zápasech hráči dosti různé výkonnosti (s dosti odlišným počtem bodů, např. hráči na prvních místech mají za soupeře hráče ze středu průběžné výsledkové listiny).

Ve Španělském systému toto neplatí, vždy spolu hrají pouze soupeři se stejným počtem vítězství (bodů). Jedinou výjimkou je situace, kdy stejný počet bodů má lichý počet hráčů - pak se k nim přiřadí nejlepší (dle průběžné výsledkové listiny) ze skupiny hráčů, kteří mají o 1 bod méně. Pokud se hraje doporučený počet kol, tak by za celý turnaj mělo existovat 0 - 1 zápasů, ve kterém se utkají hráči, kteří spolu již odehráli zápas - zpravidla na prvních místech - podobně jako ke konci pavouka na 2 porážky (jen s tím rozdílem, že v pavouku na 2 porážky k tomuto jevu dochází mnohem častěji i v dřívějších fázích turnaje).

Švýcarský systém je primárně určen pro šachy, běžně používané programy při párování berou v potaz barvu figurek. Snaží se o to, aby nikdo nehrál x-krát (x je tuším 3, nejsem si tím ale 100% jist) za sebou se stejnou barvou figurek. To má samozřejmě určitý vliv na to, jak se nalosují dvojice soupeřů a vzhledem k tomu, že v kuličkách nic takového jako barva figur nemáme, tak to znamená pro nás zbytečné (mírné) vzdálení se od dokonalého nalosování dvojic.

Španělský systém byl vytvořen speciálně pro kuličky, takže nic takového jako je barva figurek nebere v potaz. Oproti tomu umí speciální záležitosti, které jako kuličkáři využijeme, jako např. posílání hráčů na důlky tak, aby pokud možno na něm předtím ani jeden ze soupeřů nehrál.


Bucholz

Otázku nikdo nekonkretizoval, předpokládám tedy, že vysvětlení na https://en.wikipedia.org/wiki/Buchholz_system je dostačující.


Proč systém nebere v potaz skóre?

Stručná odpověď

1. Je-li více hráčů se stejným počtem výher, ten, kdo jich dosáhl proti těžším soupeřům (tj. má vyššího Bucholze), předvedl lepší výkon, a proto je ve výsledcích výše.
2. Lepší skóre nemají lepší hráči, ale ti, kteří měli štěstí na lehčí soupeře.
3. Lepší (vyšší) Bucholz = těžší soupeři. Lepší skóre = lehčí soupeři.

Kompletní odpověď

Pokud více hráčů dosáhne stejného počtu vítězství (má stejně bodů), vždy platí, že někdo tohoto počtu bodů dosáhl proti lehčím a jiný proti těžším soupeřům. Narazit na těžšího soupeře je nevýhoda každého systému (pavouk, skupiny - jsou těžší a lehčí skupiny...), naštěstí ve Španělském systému je oproti jiným tato nevýhoda podstatně eliminována - zatímco v jiných systémech je těžší soupeř (nebo skupina) jen nevýhodou, která znamená větší pravděpodobnost vyřazení, ve Španělském systému sice porážka znamená zůstat výsledkově za tím, kdo nás porazí, ovšem mezi těmi, kteří získají stejný počet bodů, tíha losu je zohledněna Bucholzem.

Hráči, kteří měli lehčí los, mají lepší skóre (hovořím samozřejmě o statistické pravděpodobnosti, vždy se najdou jednotlivé výjimky, ale z dlouhodobého hlediska to platí). To, že slabší hráče porazíte s větším rozdílem (nebo s nimi prohrajete méně) než se silnějšími je myslím jasné.

Takže:

1. Je-li více hráčů se stejným počtem výher, ten, kdo jich dosáhl proti těžším soupeřům, předvedl lepší výkon, a proto je ve výsledcích výše.
2. Lepší (vyšší) Bucholz = těžší soupeři. Lepší skóre = lehčí soupeři.

Pokud bychom tedy brali v potaz skóre před Bucholzem, znamenalo by to pravý opak toho, čeho chceme dosáhnout - mezi hráči se stejným počtem výher by na tom ve výsledkové listině byli nejlépe ti, kteří svých výher dosáhli díky lehčímu losu.

Proč ne skóre jako druhé/třetí... kritérium po Bucholzovi? Bucholz je číselné vyjádření, jak těžké soupeře měl daný hráč (vyšší číslo = těžší soupeři). Ovšem přemýšlejme o krok dál - mají-li 2 hráči stejného Bucholze, opravdu hráli s úplně stejně těžkými soupeři? Vzhledem k tomu, že neexistují 2 úplně stejně kvalitně hrající hráči, je to pravděpodobné asi jako že místo deště budou na zem padat vepřové řízky. Bucholz není nic víc než počet vítězství vašich soupeřů - a tito soupeři opět svých vítězství dosáhli stejně, jako popisuji výše - jedni proti lehčím soupeřům a druzí proti těžším. Pokud počet vítězství všech soupeřů 2 různých hráčů (tj. Bucholz) je stejný, těžší soupeře měl ten, jehož soupeři stejného počtu vítězství dosáhli proti těžším soupeřům. Toto je kvantifikováno v druhém kritériu - Bucholz soupeřů. A pokud se vrátíme ke skóre, opět zde platí to, co výše - lepší skóre = lehčí soupeři, takže použití skóre zde by neznamenalo nic jiného, než ty lepší hráče posunout ve výsledkovce dolů a horší nahoru.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

02 srp 2016 14:25

Offline
Uživatelský avatar
Registrován: 10 črc 2013 21:00
Příspěvky: 64

Ahoj všem sledujícím tuto diskuzi.
Nejprve k Martinovu celkem ultimativnímu vyjádření. Pokud se vyjadřuješ, Martine, takto "natvrdo", tak bys měl možná dodat zřetelný argument a ne neurčité "bude docházet ke zvýhodněných určitých hráčů". Já jsem nepochopil, co se Ti na systému nelíbí. Tím neříkám, že se mně líbí. Já to prostě ještě nevím.

Je to celkem abstraktní, ne snadno uchopitelné. Je tam řada aspektů, na které budou mít různí hráči různý názor.
K "šachovosti" Švýcarského systému. Ano, z tohoto titulu jsou tam z našeho pohledu nepotřebnosti jako "barva figur" a " 1 bod nebo 1/2 bodu nebo 0 bodu" (takže tři varianty výsledků oproti našim dvěm).

Teď se budu zabývat jen hráči, kteří v turnaji ve Švýcarském systému skončili na předních místech se shodným počtem bodů.
Buchholz zohledňuje jen to, jak silné (lépe řečeno, jak v daném turnaji úspěšné) protihráče daný hráč porazil. To má ale taky druhou stranu, a sice, s jak slabými hráči daný hráč dokázal body nezískat. Je vyšší klad schopnost porazit podstatně silnějšího hráče než zápor, prohrát s podstatně slabším hráčem?? Těžko říci.
Můžeme si myslet, že to rozlišování- rozhodování mezi hráči je důležitější pro čelní pozice a tedy pro hráče, kteří získají nadpoloviční počet možných dosažitelných vítězství, a kdy je tedy těch, se kterými prohráli, méně, a tedy by braní v úvahu opačného kritéria - "selhání se slabšími soupeři" bylo braní v úvahu méně reprezentativního vzorku.

V šachách je to více o momentální formě než o náhodě. Náhoda hraje menší roli než v kuličkách, kdy je relativně veliká pravděpodobnost, že i podstatně horší hráč "urve" aspoň jednu hru proti silnějšímu hráči díky náhodě. To by vedlo skutečně k tomu, co zohledňujee španělský systém, a sice ignorovat skóre.

Myslím, že síla hráče (potažmo hodnota ho porazit - což vlastně dělá Buchholz) by se měla posuzovat ne podle výsledku v předmětném turnaji, ale podle dlouhodobějšího kritéria. Tam ale zase vnáší nepřístojnosti to, že objektivně silný hráč nechodí na turnaje, a tedy jako silný hráč nemůže být objektivně vyhodnocen. Přesto mi to připadá lepší než hodnocení založit na okamžitém výsledku daného hráče na daném turnaji.

Myslím, že pro zpřístupnění a zesrozumitelnění diskuze by bylo dobré nasimulovat dva až tři turnaje vedené švýcarským systémem a zároveň španělským, aby bylo patrnější, jak se oba systémy chovají.

V každém případě se přimlouvám za povinnost pořadatele dopředu ohlásit systém, jakým se bude hrát a pořadí kritérií pro vyhodnocování při rovnsti bodů. Po turnaji pak zveřejnit údaje, tak, jak to udělal Dan po turnaji v Záběhlicích, pro hráče s rovností bodů.

Petr H.


Nahoru Nahoru
  Profil
 

#

15 srp 2016 00:34

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Máme za sebou druhý španělský turnaj, takže nacházím po čase zase chvilku na spojení s vámi. Dnes vyrážím (autem) na návštěvu ČR, kde doufám, se s mnohými z vás potkám na Masters v Sedlci. Cestu plánuji na 4 dny, takže pokud budete někdo chtít reagovat na můj příspěvek, klidně tak můžete učinit za pár dnů offline :) (nejspíše se vám tak dostane i rychlejší odpovědi).

Nuže, pojďme k vašim příspěvkům:

Citace:
Ahoj,
tuto diskusi sleduji pečlivě, sice jsem program neviděl a díky tomu, jak je toto vlákno vedeno vlastně už ani vidět nechci. Se 100% jistotou mohu říci, že ho jako pořadatel ani jako člen VV NIKDY podporovat na turnajích nebudu a nelíbí se mi ani jako hráči, protože zde bude docházet k ještě většímu zvýhodnění/znevýhodnění určitých hráčů než ve švýcaru, což časem sami zjistíte(jestli jste to už náhodou nezjistili) na turnajích.

Dále bych chtěl říci, že jsem už hodně dlouho neviděl tak manipulativní příspěvky jako zde, jsem opravdu zklamán.

Poprosil bych všechny pořadatele, kteří mají v úmyslu hrát novým systémem místo švýcara, aby opravdu zvážili tuto změnu a zároveň i VV aby se nad tímto sytémem opravdu velmi pečlivě zamyslel a dal ho nejdříve testovat na nežebříčkových turnajích než ho pustí do oběhu.

Martin

Martine, uvědomuješ si, že číst tvůj příspěvek je dosti nepříjemné?
Chápu, že se ti systém nemusí líbit, ale proč používáš takovýto vcelku útočný způsob vyjadřování?
Nedělej to, prosím. Ani mě, ani ostatním. Já to sice přežiju, ale spoustu ostatních to demotivuje a ty sám tím žádného pozitivního cíle nedosáhneš, naopak...

Citace:
Teď se budu zabývat jen hráči, kteří v turnaji ve Švýcarském systému skončili na předních místech se shodným počtem bodů.
Buchholz zohledňuje jen to, jak silné (lépe řečeno, jak v daném turnaji úspěšné) protihráče daný hráč porazil. To má ale taky druhou stranu, a sice, s jak slabými hráči daný hráč dokázal body nezískat. Je vyšší klad schopnost porazit podstatně silnějšího hráče než zápor, prohrát s podstatně slabším hráčem?? Těžko říci.

Nejsem si Petře 100% jist, jestli chápu myšlenku tak, jak byla myšlena, každopádně - Bucholzovo kritérium lze vidět z různých úhlů pohledu, z toho, co píšeš, mi není jasné, jestli nemáš za to, že Bucholze ovlivňují pouze hráči, které soutěžící porazil. Ve skutečnosti Bucholze ovlivňují všichni soupeři, včetně těch, se kterými soutěžící prohrál. Myšlenka Bucholze je taková, že se snaží kvantifikovat, jak těžké soupeře soutěžící měl za celý turnaj. A tato kvantifikace pak slouží k porovnání hráčů se stejným počtem vítězství ve smyslu, že je lepší výkon dosáhnout stejného počtu výher proti silnějším soupeřům než proti slabším.

V každém případě, bez ohledu na to, jestli s někým vyhraješ nebo prohraješ, ten tvůj soupeř je "nějak" dobrý (a Bucholz to "nějak" číselně vyjádří). Náročnost tvých soupeřů je stejná bez ohledu na to, jestli s nimi vítězíš nebo prohráváš. Vždy je z tvého pohledu ten soupeř stejně těžký.

Citace:
Myslím, že síla hráče (potažmo hodnota ho porazit - což vlastně dělá Buchholz) by se měla posuzovat ne podle výsledku v předmětném turnaji, ale podle dlouhodobějšího kritéria. Tam ale zase vnáší nepřístojnosti to, že objektivně silný hráč nechodí na turnaje, a tedy jako silný hráč nemůže být objektivně vyhodnocen. Přesto mi to připadá lepší než hodnocení založit na okamžitém výsledku daného hráče na daném turnaji.

Tahle myšlenka mi vůbec není neznámá. Před započetím programování Španělského systému jsem původně uvažoval o mnoha různých systémech vycházejících ze Švýcara a teprve postupným analyzováním možností a porovnáváním s existujícími systémy jsem se dopracoval k současné podobě Šp. systému. Na této cestě jsem zvažoval i tuto otázku, kterou jsi nastínil.

Tady jsou pro a proti, na které si ještě vzpomínám z této fáze vývoje systému:

Skutečnosti hovořící PRO použití dlouhodobějšího kritéria místo Bucholze:

1. Dlouhodobější kritérium (tj. nejspíš plovoucí národní žebříček, ať již v současné nebo nějaké vylepšené podobě) odráží statisticky mnohonásobně významnější vzorek zápasů. Měl by tedy lépe vyjadřovat, jak těžké je porazit konkrétního hráče.

2. Mnohem pochopitelnější pro "nematematiky".

Skutečnosti hovořící PROTI použití dlouhodobějšího kritéria místo Bucholze:

1. Prvním proti je přesně to, co píšeš. Člověk podhodnocený v NŽ (protože nechodí moc na turnaje, ale hraje dobře), by byl považován za slabšího, než ve skutečnosti je. Krásným příkladem by mohl být Martin Smetana, co přijde jednou za 100 let na turnaj, skoro vždy vymete většinu startovního pole a zase se po něm na čas slehne zem. V takovém případě, hráči, kteří by na Martina narazili, by měli velmi těžký los, ale systém by ten los naopak vyhodnocoval jako lehký, takže by je to ve výsledkové listině místo nahoru tlačilo dolů. Martin je samozřejmě jen extrémní příklad, existuje velká skupina hráčů "střední třídy" (co se jejich výkonosti týče), kteří hrají jen Openy ve svém městě, na Masters nejezdí a v NŽ jsou podhodnocení.

2. Jádro pudla ale vidím v něčem úplně jiném. Jak těžké je porazit konkrétního soupeře? Podle toho, jak dobře hraje dlouhodobě nebo podle toho, jak dobře hraje v konkrétním turnaji? To totiž nemusí vždy být to samé. Myslím, že spousta z nás má za sebou turnaje, kde jsme hráli naplno a turnaje, kam jsme si šli zahrát "na pohodu". V praxi se také skoro vždy setkáme s tím, že prostě u každého z nás kolísá výkon na jednotlivých turnajích v závislosti na mnoha faktorech (psychologické -> motivace, jak si věříme, podpora/absence podpory teamu... a fyziologické -> spali jsme 8 hodin/vstávali jsme ve 3 ráno a noc strávili ve vlaku cestou na turnaj, jsme/nejsme 100% zdraví...). Bucholz je velmi praktický v tom, že vyhodnotí, jak těžké bylo porazit daného soupeře přímo v daném turnaji. Pokud tedy např. top hráč národního žebříčku se jde odreagovat na Open a fláká to, Bucholz jeho výkon dokáže realisticky vyhodnotit a bere tak v potaz, že na daném turnaji nebylo tak těžké jej porazit jako např. vítěze daného turnaje.

Tyto pro a proti jsem vyhodnotil tak, že bod 2 argumentů proti neguje bod 1 argumentů pro a i bez jakýchkoliv dalších proti by použití dlouhodobějšího kritéria místo Bucholze bylo méně spravedlivé. Argument proti č. 1 toto ještě umocňuje, argument č. 2 pro považuji za méně podstatný (v tom smyslu, že dle mého názoru je lepší spravedlivější systém za cenu, že jeho pochopení vyžaduje nějaké úsilí než méně spravedlivý, ale snadněji pochopitelný).

Jak to vyhodnocuješ ty s těmito pro a proti? Popř. napadají tě další argumenty, ať již pro či proti?

Citace:
Myslím, že pro zpřístupnění a zesrozumitelnění diskuze by bylo dobré nasimulovat dva až tři turnaje vedené švýcarským systémem a zároveň španělským, aby bylo patrnější, jak se oba systémy chovají.

Kdokoliv byste chtěli pomoci s instalací, stáhněte si WAMP server a pokud si nebudete vědět v něčem rady, v Sedlci (nebo v týdnu individuálně v Praze) můžeme instalovat :) Popř. na zařízeních s androidem Palapa web server, jeho instalace je snadná (prostě necháte nainstalovat z Google Play) a Dan vám dá k dispozici download link na program. Pak bude snadné si cokoliv nasimulovat a zároveň můžete pomoci feedbackem, pokud budete mít pocit, že jste nalezli chybu nebo dostanete nápad na vylepšení uživatelské přívětivosti.

Citace:
Aby mi tu někdo tvrdil, že když vyhraji příkladově 2:0, 3:0 tak jsem měl lehčího soupeře než ten co vyhrál 2:1, 3:1 a nebo jsem měl dokonce více štěstí, tak to se omlouvám, ale tohle je na mě už opravdu hodně mimo realitu.

To, co jsem se snažil říci, je, že pokud vyhraješ s větším rozdílem, je tu statisticky větší pravděpodobnost, žes hrál se slabším soupeřem. Z čeho vycházím? Podívejme se třeba na typický příklad nalosování prvního kola (platí jak pro Švýcarský i Španělský systém, u 1. kola se chovají identicky):

Máme 16 hráčů, hraje se na 3 vítězné hry, mezi nimi vedoucí hráč NŽ, dále pravidelní hráči různé výkonnosti (prostě klasický Open) a řekněme třeba 2 nováčkové. Jak bude vypadat nalosování 1. kola a následné výsledky zápasů?
Vedoucí hráč NŽ vs. 9. nejlepší přítomný hráč (vedoucí hráč NŽ je favorit, ale 9. nejlepší přítomný hráč nebývá na typických turnajích bez šancí na výhru)
Dále spolu budou hrát soupeři s tímto nasazením: 2 vs. 10, 3 vs. 11, 4 vs. 12 atd...
až poslední dvojici budou tvořit 8. nejlepší přítomný hráč a jeden z nováčků

U prvního zápasu lze statisticky předpokládat vyrovnaný výsledek (samozřejmě, že v konkrétním zápase to může skončit i 3:0 pro jednoho z účastníků, ale kdyby se odehrál statisticky významný počet zápasů, třeba 1000, nejčastějším výsledkem by jistě nebylo 3:0, ale spíše by to směřovalo někam k 3:2).

Jak to bude vypadat u posledního zápasu? 8. nejlepší přítomný hráč na typickém turnaji má na to, aby zavařil i těm nejlepším, nováčka by tedy měl tedy převálcovat rozdílem třídy. Ten rozdíl ve skóre bude - statisticky - vždy výraznější - než rozdíl ve skóre v 1. zápase (hráč 1 vs. hráč 9).

Po tomto zápase tedy bude mít (statisticky) ten, kdo hrál s nováčkem, lepší skóre než vítěz prvního zápasu. Vítěz 1. zápasu měl však jasně těžšího soupeře a tak vítězství nad ním systém vyhodnotí jako cennější než (byť na skóre drtivé) vítězství nad nováčkem.

Z tohoto modelu vyvozuji závěr, že lepší skóre naznačuje na lehčí soupeře. Vidíš Martine v tomto řetězci myšlenek nějakou konkrétní logickou chybu?

Citace:
Vlastně jsem se tu dozvěděl, že jsem na turnajích za tu dobu co hraji měl dlouhodobě lehčí soupeře a i více štěstí než ostatní, protože jak jinak si vysvětlit, že jsem vyhrál tak neskutečně moc různých MČR, masterů, openů a to takovým způsobem, že jsem musel být špici tohoto pomyslného žebříčku štěstí, protože jsem toho za tu dobu co hraji vyhrál nejvíc, to určitě nebude tím, že umím hrát, strategicky přemýšlet atd.

V tomhle si Martine nerozumíme. To, že jsi vyhrál, co jsi vyhrál, není díky ničemu jinému, než tvému umu. To, co uvádím výše, nemá s tímhle nic společného.

To, co já porovnávám, se vztahuje výlučně na situaci, kdy v rámci konkrétního turnaje více hráčů dosáhne stejného počtu vítězství. V takové situaci, stejný počet vítězství proti lepším hráčům je vyhodnoceno jako lepší výkon. Pokud 2 či více hráčů mají různý počet vítězství, rozhodují tato vítězství a výše uvedená teorie se na tuto situaci nijak nevztahuje. Ty jsi svých vítězství dosáhl díky porážení ostatních hráčů a to nemá s porovnáním výkonů hráčů se stejným počtem vítězství v rámci jednoho turnaje nic společného.

Citace:
Na rozporování dalších věcí nad kterými kroutím hlavou opravdu nemám chuť, stejně by to nikoho nezajímalo, skoro nikdo by to nečetl

Mě by to například zrovna zajímalo. Pamatuju si matně, že jsi toto téma jednou zmínil v Modřanech v restauraci a tenkrát jsem si tím nebyl moc jist. Teď, před programováním Šp. systému, jsem strávil neskutečné množství hodin analýzou existujících možností a jejich porovnáváním s jinými systémy a celkově mi to vyšlo jako spravedlivější než jiné systémy. Kdybys tu myšlenku rozvedl, mohl bych o ní dnes mnohem kvalifikovaněni diskutovat.

Mám jen matný pocit, že tenkrát hovořil o něčem ve smyslu, že pro některé hráče může být nevýhoda hrát se slabšími soupeři, protože mají pak nižšího Bucholze. Pokud by šlo o toto, pak ano, opravdu mají nižšího Bucholze, ale díky slabším soupeřům mají větší šanci na vítězství - a vítězství jsou prvním kritériem rozhodujícím o pořadí, Bucholz pouze doplňkovým. A pokud někdo vyhrává, dostane se k silnějším soupeřům a tam i ten Bucholz se mu navyšuje. Naopak, pokud někdo ze začátku jen prohrává a nakonec získá pár bodů mezi nejslabšími, tak vidím jako spravedlivé, že skončí na konci skupiny hráčů se stejným počtem vítězství.

Nicméně tady spíše odhaduju tvé myšlenky, lepší by bylo, kdybys své argumenty napsal.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

31 srp 2016 12:20

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Na svazovém notebooku, který je k dispozici k zapůjčení pořadatelům, jsme s Pavlem nedávno nainstalovali server a Španělský systém, takže v případě zájmu můžete systém využívat i když jej nemáte na vlastním počítači.

V tomto případě jsme nainstalovali EasyPHP server, protože na notebooku jsou starší Windows, pod kterými WAMP server (který jinak doporučuji z vlastní zkušenosti) nefunguje. Zdá se, že EasyPHP server může být zajímavá alternativa díky snadnému instalačnímu procesu. Pokud se vám tedy nepovedlo WAMP server nainstalovat, dal bych EasyPHP šanci. Stáhnout lze z http://www.easyphp.org/

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 

#

27 zář 2017 19:25

Offline
Site Admin
Uživatelský avatar
Registrován: 10 led 2007 21:19
Příspěvky: 1162

Připravuju se na sobotní turnaj a v této souvislosti jsem doprogramoval šikovnou vychytávku, která by se mohla hodit těm z vás, kdo máte na turnají vícero juniorů.

Nyní je možné program nastavit tak, aby posílal hráče na důlky od určitého čísla. V praxi to využijete k tomu, že např. důlky 1 - 8 vyčleníte pro dospělé a 9 - 16 pro juniory.

Systém posílání hráčů na důlky je poměrně sofistikovaný. V první řadě se snaží, aby oba soupeři hráli na důlku, kde ještě žádný nehrál. Teprve není-li to možné (což při dostatečném počtu důlků nemusí během turnaje ani nastat), kalkuluje "nutné zlo" a přiděluje důlky tak, aby bylo co nejnižší. Např. pokud oba hráli na daném důlku, je to menší zlo než pokud tam hrál jen jeden z nich. Nebo pokud někdo z dvojice na důlku hrál např. před 5 zápasy, je to menší zlo než kdyby tam hrál předchozí hru.

Aktuální verzi programu posílám Danovi, od něhož se může libovolně šířit dál k pořadatelům.

_________________
Kuličky weblog
Weblog o všem, co se týká našeho sportu


Nahoru Nahoru
  Profil Zobrazit autorovy stránky 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma
 Stránka 1 z 1  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru


Přejít na:  
cron