Tak jsem prohledal fórum na výraz "dvojcvrnk" a zdá se, že to je staré pravidlo z doby, kdy ještě hlasování neprobíhalo elektronicky. Ale vzhledem k tomu, že jeho příčinou byl protest mého soupeře, když se mi (dodnes nevím pořádně jak) jednou povedlo dvojcvrnk zahrát, tak si to ještě docela vybavuju.
Myšlenkou tohoto pravidla je to, že když z nějakého důvodu v první fázi cvrnku použiješ menší sílu, tak při souhře okolností (jako opravdu slabý začátek cvrnku, terén, který dostatečně brzdí kuličku a následné zrychlení prstu, kterým cvrnkáš), může dojít k tomu, že se na chvíli prst přestane dotýkat kuličky a po chvíli se jí znovu dotkne. Takže kdybys to třeba nahrál na video a zpomalil, vypadalo by to jako 2 cvrnky (odtud také onen termín "dvojcvrnk"). Vzhledem k tomu, že v některých případech může docházet k takovým dvojcvrnkům, že jsou pouhým okem nepostřehnutelné a pak i k takovým, které jsou na hraně postřehnutelnosti, bylo schváleno toto pravidlo, které je explicitně povoluje.
To, co píšeš výše, by dle mého názoru bylo v souladu s literou Pravidel, ovšem proti jejich duchu. A nyní litera Pravidel říká, že je třeba dodržovat i jejich ducha, takže v konečném důsledku by to bylo i proti liteře
V každém případě je to dobrý postřeh, myslím, že zejména začáteční by to nemusel pochopit, takže to přidávám na seznam záležitostí k projednání pro VV. Mimochodem, na tomto seznamu je už i celá definice cvrnku, která v určitých ohledech není perfektní (ale naštěstí máme hráče na takové výši, že i přes její neperfektnost dovedou perfektně cvrnkat
). Takže myslím, že to pak spojíme do jednoho návrhu.