Kuličky - diskuze
http://forum.kulicky.com/

Docvrnk
http://forum.kulicky.com/viewtopic.php?f=2&t=710
Stránka 1 z 1

Autor:  Spanker [ 19 led 2014 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Docvrnk

Ještě jedno téma, které jsem chtěl probrat, i když moc nepočítám se schválením, ale spíš pro začátek kdybyste se nad tím zamysleli :). V současné době je už docela hodně vyrovnaných kvalitních hráčů a o vítězství často rozhodují maličkosti. Takže ten, kdo ve hře začíná, má často už docela velkou výhodu, a pokud má navíc v důlku o kuličku víc tak má vlastně dva cvrnky navíc, což u vyrovnaných hráčů je docela hodně. Tak co byste říkali na to, aby hráči měli ve hře stejný počet cvrnků, tj. pokud poslední svou kuličku do důlku umístí hráč který začínal, jeho soupeř má ještě jeden závěrečný cvrnk (docvrnk), neboli by se tím hra víc vyrovnala a hráč, který nezačíná by měl větší šanci hru zvrátit, případně kdyby žádný z hráčů ani jednou neminul tak docílit spravedlivé remízy. Samozřejmě by to znamenalo jisté "komplikace" v některých systémech, protože by tím často ve hře došlo na remízu, což by třeba v systému každý s každým nebo švýcaru nevadilo, ale v pavouku by se to muselo vyřešit nějak jinak. Vyřešit se dá samozřejmě cokoliv, ale nad tím stačí začít přemýšlet až když to budou chtít hráči zavést :)

Autor:  Martin Adamec [ 19 led 2014 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Jako největší problém bych viděl, že se taktizuje až do poslední kuličky, aby třeba soupeřovi překážela. Jako příklad bych uvedl situaci, kde bych měl svojí kuličku hned před soupeřovo. Tyto dvě kuličky (jedna moje a druhá soupeře) by se třeba i dotýkaly. Já bych měl tu kuličku v předu a byl bych na řadě. Když to bude poslední cvrnk, já jednu a soupeř také už jen jednu, tak bych byl v nevýhodě, protože já bych musel zahrát nelehký cvrnk. Kulička nalepená na soupeřově mi nedovolí dát si za ni pořádně prst a tudíž cvrnk neni na 100% kvality. Dejme tomu, že ale svoji kuličku dopravím do důlku. Podle docvrnku, však bude ještě cvrnkat i soupeř, který bude mít nyní velice lehkou cestu. Takže také trefí a je tu remíza. V ten moment bych byl asi trochu víc na tohle pravidlo docvrnku naštván.
Je pravda, že si mnohdy říkám (a nejen já), že když soupeř a nebo i já při náhozu vhodím více kuliček do důlku, tak už je hra rozhodnuta. Ale né vždy to musí být pravda. Ale když už někdo má tak dobrý nához, tak proč by si tu výhodu neměl zasloužit.

Autor:  Spanker [ 20 led 2014 00:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Martin Adamec píše:
Je pravda, že si mnohdy říkám (a nejen já), že když soupeř a nebo i já při náhozu vhodím více kuliček do důlku, tak už je hra rozhodnuta. Ale né vždy to musí být pravda. Ale když už někdo má tak dobrý nához, tak proč by si tu výhodu neměl zasloužit.

No pokud bude mít o kuličku víc v důlku tak o výhodu nepřijde, bude stále o jeden cvrnk napřed, jenom ta výhoda nebude tak výrazná (teď je o dva). Takže na stejno budou jenom když budou mít stejný počet kuliček v důlku a vlastně rozhoduje jenom to kdo je blíž k důlku, což bývají často třeba jen milimetry. A není to spíš jenom o náhodě kdo je blíž? :)
Co se týče příkladu s nalepenou kuličkou, tak to už je věc taktiky, která se musí přizpůsobit pravidlům a v tomto případě by šla zahrát i jinak ;)

Autor:  davidbohm [ 20 led 2014 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Tak proč potom dělat rozhoz.
Ten je přece určují, pokud ho vyhraji tak mám výhodu 2x začínat a soupeř, který ho prohrál jen 1x.
Já se snažím hru vyhrát a rozhoz mi už v tom pomáhá.
V případě docvrnku by začínat mohl pořád pouze jeden, protože druhý by mohl docvrknout.

Autor:  Spanker [ 20 led 2014 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

davidbohm píše:
Tak proč potom dělat rozhoz.

Aby si naházel do důlku víc kuliček než soupeř. O kolik kuliček budeš mít v důlku víc, tolik cvrnků máš k dobru, ty ti žádný docvrnk nevezme. ;)
A začínat je vždycky dobrý, třeba pokud máš šanci na dvojáka, nebo naopak šanci na dvojáka soupeři rozbít, když nedáš tak zase překážet .... podobně jako v šachu, jako první můžeš trochu i tady určovat co má hrát soupeř po tobě.

Autor:  beny [ 20 led 2014 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Ten kdo s námi kdy hrál cvrnkanou tak ví, jak moc může docvrnk pomoc a jak moc může uškodit. Mě se to třeba líbí a nechal bych docvrnk přidat do pravidel, ale za jiných podmínek než si myslíte. Aby to bylo podle mě fér, tak ten kdo dostane privilegium mít nához jako první, tak by ten druhý měl mít docvrnk automaticky bez toho aniž by věděl jestli nahodí líp nebo hůř, protože už to že někdo začíná nához je docela velká výhoda.

Autor:  davidbohm [ 20 led 2014 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Spanker píše:
Aby si naházel do důlku víc kuliček než soupeř. O kolik kuliček budeš mít v důlku víc, tolik cvrnků máš k dobru, ty ti žádný docvrnk nevezme. ;)
A začínat je vždycky dobrý, třeba pokud máš šanci na dvojáka, nebo naopak šanci na dvojáka soupeři rozbít, když nedáš tak zase překážet .... podobně jako v šachu, jako první můžeš trochu i tady určovat co má hrát soupeř po tobě.

Právě proto jsem to psal.
Když vezmu příklad, že po náhozu nemá ani jeden kuličku a použijí stejný poečt cvrnků, tak to skončí remízou a půjde se set opakovat. Tak to teoreticky může trvat donekonečna.
Proto je nához a proto po náhozu začíná cvrnkat ten lépe postavený, ne?
Mám dvě možnosti abych si vytvořil výhodu. A ne aby mi jí někdo posledním cvrnkem sebral.

Autor:  František Gregor [ 27 led 2014 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Kde je to tlačítko na "lajk"? :D
Chci dát lajk Davidovu příspěvku.

Autor:  Pavel Zoufalý [ 09 úno 2014 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Docvrnk

Mě se to nelíbí ze 2 důvodů: 1) Hráč, jemuž se povedl nához lépe by tímto v drtivé většině případů přišel o výhodu.
2) hráči jsou opravdu hodně vyrovnaní, většina her končí rozdílem právě jedné kuličky a remízami by se to v tomto případě jen hemžilo, čímž by se celý turnaj časově dost podstatně protáhl.
Ještě k Benovu příspěvku - začínat nához není privilegium. O tom kdo začne přece rozhoduje vítěz rozhozu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/