Kuličky - diskuze http://forum.kulicky.com/ |
|
Tipy jak vyniknout i mimo sportovní scénu http://forum.kulicky.com/viewtopic.php?f=2&t=162 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | petr.sejba [ 08 pro 2009 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Tipy jak vyniknout i mimo sportovní scénu |
Aktualizace: Od zavedení druhé verze prémiového členství naleznete na http://www.kulicky.com ve spodní části stránky tzv. projekty za kredity. Jedná se o lépe specifikované úkoly nejen z tohoto vlákna, které by stálo za to udělat. Kdokoliv se může přihlásit k jejich vykonání a jako poděkování získá kredity, za něž lze "koupit" prémiové členství. Více o prémiovém členství naleznete na http://www.kulicky.com/clenstvi-premiove.php . Ahoj všem skalním i příležitostným kuličkářům! Tato důležitá zpráva má neomezenou časovou platnost, takže jí určitě věnujte pozornost, i když ji třeba budete číst velmi dlouho po zveřejnění. Poslední dobou v našem sportu slušně narůstá konkurence, dobré umístění na turnaji se stává stále větším a větším úspěchem. Na jednu stranu se tedy turnaje stávají ze sportovního hlediska stále zajímavějšími, na druhou spousta opravdu výborných hráčů nedosahuje takových výsledků, jaké by si přáli. A přitom ještě před 3 lety by se stejnými výkony figurovali na čelních pozicích v národním žebříčku. Jiní zas kuličky tolik "nežerou", ale ve skrytu duše by si přecijen přáli něco v kuličkách dokázat. A právě vám všem je určena tato zpráva. To, o čem se zde chci rozepsat, jsou další možnosti, jak vyniknout, jak ukázat, co ve vás dřímá - a můžete to dokázat bez ohledu na to, jestli v našem sportu máme x schopnějších hráčů nebo ne. Kuličky nejsou jen o vítězstvích, ale především o lidech. Ti a nikdo jiný mají zásluhu na tom, že se můžeme těšit na spousty pěkných turnajů, že funguje potřebné zázemí, že náš sport je propagován... A jak jistě tušíte, takových není nikdy dost. Proto vzniklo toto vlákno, které je zároveň výzvou pro vás všechny - vynikněte v některé z činností, které jsou pro běh našeho sportu klíčové. Zaměřte se na některou konkrétní oblast, zkuste do ní vnést vlastní nápady, přinést něco nového a ukázat tak kuličkovému světu, co ve vás vězí Níže uvádím orientační přehled oblastí, ve kterých je stále velký prostor pro to, abychom zde přinesli něco nového a přiblížili se v nich k dokonalosti. Rozhodně nejde o vyčerpávající přehled - pokud vás napadne cokoliv jiného - a že takových nápadů se ve vašich hlavách jistě nachází nepřeberně - budu rád, pokud se rozhodnete některý z nich realizovat. Toto je cesta, jak kuličkový sport posunout o další level kupředu, která zároveň nabízí možnost vyniknout bez ohledu na vaše sportovní výsledky. V zásadě existují 3 okruhy činností, na kterých náš sport stojí: 1. Příprava a pořádání turnajů 2. Zajištění zázemí pro kuličkový sport 3. Reklama a marketing Příprava a pořádání turnajů Organizace vlastního turnaje Organizace vlastního turnaje je asi hlavní možností, jak něco v kuličkách dokázat kromě sportovních výsledků. Mezi kuličkáři je hodně lidí, kteří chodí do práce nebo do školy, takže čím více turnajů se uspořádá, tím větší šance, že každý, kdo chce, bude mít možnost si někdy přijít zahrát. Dokud nebude v každé oblasti alespoň jeden open denně (např. v šipkách je jen v Praze každý den v týdnu nějaký Open, zpravidla jich je i víc každý den), není třeba tápat nad tím, jestli más smysl organizovat další. Rozhodně má. Rozhodnout se můžete pro klasickou akci nebo se pokusit přinést něco nového. Nikdy bychom neměli 6-denní sérii turnajů, inovativní herní systémy, tombolu na turnaji nebo turnaj dvojic, kdyby s tím někdo nepřišel. Takže - s čím přijdete vy? Kdo je vhodný pro tuto činnost: kdokoliv od cca 15 let výše Pomoc při přípravě velkých turnajů U největších turnajů, které pořádá svaz jakožto celek a u kterých je pro hráče maximálně důležité, aby byly zajištěny co nejlepší podmínky, se cení každá pomoc. Zpravidla jde o to připravit co nejlépe hřiště, v průběhu turnaje se pak může hodit pomoc při prezentaci, pokud pořadatel hraje v turnaji, tak hráči se zkušenostmi s pořádáním mohou prospět při organizování zápasů. Kdo je vhodný pro tuto činnost: na většinu činností kdokoliv, pro zápis do herního plánu a podobných zodpovědných činností lidé s pořadatelskými zkušenostmi Zajištění zázemí pro kuličkový sport Založení kuličkového klubu Pokud dokážete dát dohromady alespoň menší partu lidí, které kuličky budou bavit, založte vlastní klub. Pro spoustu lidí je důležité "někam patřit", potřebují někoho, s kým by jezdili na turnaje, partu lidí, ve které se budou cítit dobře. Někoho, kdo jim poradí, domluví se svými členy dopravu na turnaj apod. Lidi, kteří jsou ochotni se postarat o své klubové kolegy, jsou jedním ze základních pilířů kuličkového sportu. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidi ochotní koordinovat činnost svého klubu Vybudování kuličkového hřiště Hrát se dá téměř na jakémkoliv povrchu, ale na kuličkovém hřišti, které je připravené tak, aby na něm bylo co nejméně nerovností, vás to prostě bude víc bavit. Navíc ve větších městech bývá třeba k uspořádání turnaje někde v parku žádat v předstihu o povolení, s vlastním kuličkovým hřištěm tato starost odpadá. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé manuálně zruční (pokud chcete hřiště vybudovat vlastní silou) nebo komunikačně zdatní (pokud chcete, aby výstavbu někdo zaplatil - např. město nebo sponzor) Získávání sponzorů Umíme to i bez peněz, s nimi ale některé věci půjdou lépe. Pokud máte svůj klub, můžete zkusit touto cestou získat třeba nějaké ceny na turnaje. Vítáni jsou i zprostředkovatelé, kteří by dokázali nasmlouvat nějaké sponzorské dary (finanční či nefinanční) pro svaz. V případě finančních darů se můžete rozhodnout tuto činnost dělat z dobré vůle nebo za provizi. Druhá možnost nabízí zajímavou brigádu pro ty, kteří by pro kuličky chtěli něco udělat. Potenciálním sponzorům máme co nabídnout, na kulicky.com je celá sekce určená pro sponzory. Se zprostředkovateli můžeme domluvit jakékoliv úpravy v této oblasti. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé s komunikačními schopnostmi nebo vhodnými kontakty Reklama a marketing Komunikace s médii - noviny, časopisy apod. Na tomto poli máme obrovské rezervy. Standardně je posílána tisková zpráva z velkých akcí (Masters, Mistrovství) a pozvánky na tyto akce do tiskových agentur a všem relevantním novinám a časopisům, na které se podařilo sehnat emailový kontakt. Mediální potenciál by však šel využít mnohem více, a to pozváním konkrétních redaktorů na akce, které nějakým způsobem korespondují se zaměřením daného periodika. Člověk schopný napsat zajímější tiskovou zprávu přitáhne pozornost dalších médií. Existují tisíce obecních zpravodajů (několik stovek jsem jich stihl obeslat loni na jaře a mnohé zveřejnily pozvánku na naše turnaje), u nichž je třeba vygooglit emailový kontakt a poslat jim tiskovku (databázi všech zpravodajů v ČR mám k dispozici). Lze spolupracovat i se školními časopisy - mladí lidé, kteří je čtou, jsou naše cílová skupina. Spoustu lidí baví pořádání, ale marketing okolo turnajů je neoslovuje. Těmto pořadatelům by se dalo pomoct komunikací s místními, okresními a regionálními novinami - po domluvě s pořadateli rozeslat pozvánku na akci a případně o ní poté napsat článek. Pokud jste schopni napsat článek na rozumné slohové úrovni, procento místních periodik, které jej zveřejní, se blíží ke 100 %. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé schopní psát zajímavé texty nebo vyhledávat kontakty (a zasílat na ně tiskovky napsané jinými) Komunikace s médii - rádia a televize Téměr všem rádiím a televizním stanicím v ČR jsou zasílány tiskovky, podobně jako je tomu u novin a časopisů. Rezervy tu jsou ovšem stále velké - tyto tiskovky jdou do redakčních emailů. Mnohem efektivnější by bylo např. poslechem daného rádia nebo z internetových stránek vytipovat vhodné pořady, pro které by bylo přínosem mluvit o kuličkovém sportu. Poté zjisit kontakt přímo na moderátora daného pořadu a oslovit ho. V rádiích mají moderátoři poměrně volné ruce co se týče různých vsuvek pro své programy, takže je na nás, zdali jim dokážeme nabídnout nějakou zajímavost ze světa kuliček. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé shopní dobře vyhledávat na internetu potřebné informace a komunikovat emailem. Půjčování kuliček v místech, kde lze vyhloubit důlek Všude, kde je alespoň 1 metr čtvereční, na kterém lze vyhloubit důlek a v blízkosti funguje firma či organizace, která potřebuje přivést nebo delší dobu udržet zákazníky, je možné propagovat kuličky neskutečně efektivním způsobem. Jak to funguje? Firmy (stánky s občerstvením jako např. na Petříně nebo restaurace se zahrádkou) či organizace (např. hrady a zámky) mohou získat nové zákazníky tím, že upoutají jejich pozornost možností zdarma si zahrát u nich kuličky. To, že u této hry se lze poměrně dlouho zdržet, asi nemusím zmiňovat. Fakt, že díky důlku přijdou zákazníci místo na 1 hodinu na 3 hodiny a místo 1 piva stihnou vypít také 3 a navíc si dát i oběd, protože jim mezitím vyhládne, provozovatelé těchto zařízení určitě ocení. A ještě více ocení, že oproti jiným možnostem, jak toho dosáhnout (šipkový automat, kulečníkový stůl apod.) je to nestojí desítky tisíc korun, ale pouze vyhloubení důlků bez jakýchkoliv nákladů. Pro tyto firmy a organizace máme připraven leták informující o možnosti zapůjčení kuliček i pár kuliček na půjčování. Tento leták obsahuje všechna důležitá pravidla, takže se provozovatelé ani nemusí obtěžovat cokoliv svým klentům vysvětlovat. Na letáku je velice nereklamní formou zmíněna existence našeho svazu a kontakty pro případné zájemce. Leták je koncipován tak, aby tyto informace tvořily přidanou informační hodnotu a nevyznívalo to jako reklama (kterou nikdo nemá rád). Nyní je třeba "jen" oslovit vhodné firmy a vysvětlit jim výhody takovéto spolupráce. Klidně stačí i hodně malý prostor, lidi si mohou zahrát podle improvizovaných pravidel (o to spíš pak přijdou si zahrát na turnaj ). Ze zkušenosti mohu říct, že akce, kde si lidi mohou kuličky přímo zahrát, patří mezi nejefektivnější způsoby, jak přivést nové hráče mezi nás. Vezmeme-li v potaz, že jednou domluvíme spolupráci na nějakém místě, dělá nám to reklamu nejen daný den a krátce poté, kdy věnujeme nějaké úsilí této činnosti (jako je tomu třeba u novinových článků), ale dlouhodobě, označil bych tento druh reklamy za jednu z největších šancí, jak oslovit nové zájemce o náš sport. Lidi zde budou hrát kuličky za týden, za měsíc, za rok... Můžete také na letáku změnit svazové kontakty za konakt na váš klub a získat tak nové členy, se kterými budete mít větší šance v klubové soutěži. Pokud byste tuto činnost chtěli pojmout jako brigádu a trochu si při ní přivydělat, můžete těmto firmám nabídnout zařazení kuliček do jejich prodejního sortimentu. Nějaké procento z těch, kteří si zahrají, by si rádi kuličky koupili. Firmy tak mohou vydělat další peníze prodejem kuliček a vy vydělat rozdíl mezi nákupní cenou a cenou, za kterou fimám kuličky dodáte. Jakmile jednou domluvíte takovouto spolupráci, na daném místě se kuličky budou prodávat stále a vy jim můžete se ziskem zajišťovat další a další dodávky. Detaily o fungování této možnosti rád poskytnu emailem. Pokud o letáček a nějaké kuličky na půjčování máte zájem, dejte mi prosím vědět, který z výše uvedených modelů preferujete na info (zavináč) kulicky.com a domluvíme detaily. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé s dobrými komunikačními schopnostmi Roznos propagačních letáků Zejména mimo Prahu má téměř každá vesnice svou vlastní nástěnku, kam lze zadarmo dávat letáky. Pokud občas cestujete přes taková místa a nevadilo by vám sem tam se zastavit u nástěnky a přidat náš leták, můžete tak pomoci šířit kuličky do dalších koutů ČR. Podobně jako u výše zmíněné činnosti můžete místo svazových údajů použít kontakt na svůj klub a získávat tak nové členy. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé, kteří alespoň trochu cestují Výměnná reklama, mediální partnerství Vyvěsit transparent či nabídnout jinou reklamu na některé z akcí konané na atraktivních místech v centrech různých měst nás nic nestojí. Stejně tak nestojí nic reklamní agentury zveřejnit naši reklamu na nevyprodaných reklamních pozicích, média se o nás zmínit (navíc tak získají zajímavý obsah pro své články či pořady) nebo internetové stránky o nás napsat, vložit odkaz na svazové stránky apod. Takových partnerství lze nasmlouvat neomezeně a může se stát, že se vám podaří domluvit reklamu, která výrazně ovlivní návštěvnost turnajů. Někdo může preferovat osobní jednání, jiný zvládne vše domluvit po internetu. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé s dobrými komunikačními schopnostmi Práce hostesky, promotéra Před časem jsme poměrně úspěšně vyzkoušeli najmout hostesky, které měly za úkol oslovovat kolemjdoucí a zvát je na právě probíhající turnaj. Vyzkoušeli jsme to na 2 turnajích a ve výsledku to znamenalo asi 15 nových hráčů na každé akci. Jediný důvod, proč se v tomto nepokračovalo, bylo riziko finanční ztráty (na startovném od nově příchozích hráčů se utrží méně než na platu hostesky). Tento model se však stává výborně použitelným, pokud se najde někdo, kdo by toto byl ochoten dělat na základě provize (100% ze startovného zaplaceného hráči, které hosteska/promotér přivedou). Jde o další příležitost, jak něco dokázat a zároveň si z účasti na turnaji udělat malou brigádu. Tuto činnost lze vykonávat v podstatě na jakémkoliv turnaji organizovaném přímo svazem nebo na jakémkoliv jiném po domluvě s pořadateli. Detaily rád upřesním na info (zavináč) kulicky.com. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé s dobrými komunikačními schopnostmi Kontaktování pořadatelů místních kuličkiád Podobných kuličkových akcí se v ČR uskuteční min. desítky každý rok. Pořádají je různé organizace, které dělají spoustu různých akcí ročně a kuličky jsou jednou nich. Takovéto akce jsou dohledatelné na internetu, je třeba pravidelně zadávat do Google vhodná kličová slova a pak jsou snadno k nalezení. Stálo by za to je pravidelně monitorovat a jejich pořadatelům dát vědět o možnosti zařadit turnaj jako Open. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé schopní vyhledávat na internetu a komunikovat emailem Programování Své programátorské schopnosti můžete předvést kuličkovému světu v mnoha formách, např.: 1. Při programování různých funkcí na svazových stránkách (PHP + MySQL). 2. Vytvoření hry - kuličky podle soutěžních pravidel, se zmínkou o našem sportu. Ideálně ve flashi, protože flashové hry se snadno dají rozšířit po netu přes herní servery. 3. Programy usnadňující pořadatelům jakoukoliv činnost při turnaji. Např. program pro vedení turnaje různými systémy, který by uměl posílat hráče na důlky tak, aby se minimalizoval počet zápasů, kdy někdo víckrát hraje na stejném. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé, kteří alespoň částečně chápou, o čem zde píšu Online marketing Pro ty z nás, kteří jako já rádi pracují přes internet, existuje spousta nápadů jak kuličky zviditelnit, aniž bychom museli vypínat počítač. Zde je pár z nich: 1. Přidávání našich akcí na sportovní servery, které mají kalendáře sportovních akcí. 2. Budování zpětných odkazů pro svazové nebo klubové stránky - podobnými činnostmi se poměrně slušně žívím řadu let, takže jsem schopen zájemce o tuto činnost dobře proškolit. 3. Budování obsahu na některých zábavních stránkách, které slouží k propagaci kuliček (jak celý marketingový koncept funguje je na delší povídání, každopádně vězte, že se můžete bavit vkládáním vtipů na stránky nebo hraním a následnou minirecenzí online her, a tím způsobit větší příliv návštěvníků na svazové stránky). 4. Natáčení videí na turnajích (stačí na mobil) a uploadování je na serery jako YouTube. Při zvolení vhodných klíčových slov v popisu videa jej může shlédnout slušný počet lidí. 5. Vkládání inzerátů na inzertní servery - spousta z nich má sekce určené pro pozvánky na sportovní akce. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé ovládající základy práce s internetem a s chutí naučit se něco nového Mezinárodní projekt Chcete být u zrodu mezinárodní kuličkové federace? Mnoho ze strategií popsaných výše + pár dalších lze použít pro propagaci stránek WorldMarblesFederation.com vyzývajících lidi v jednotlivých státech, aby začli organizovat kuličkové turnaje, založili svůj národní svaz a následně společně s ostatními založili světovou kuličkovou federaci. Kdo je vhodný pro tuto činnost: lidé ovládající jakýkoliv jazyk, velmi se hodí i jiné než angličtina Marketingová komise Podobně jako v jiných sportech by bylo velkým přínosem mít vlastní, pravidelně a systematicky fungující, marketingovou komisi. Více o této myšlence najdete v samostatném vlákně: viewtopic.php?f=2&t=89 . Kdo je vhodný pro tuto činnost: tato činnost je tak pestrá, že se zde uplatní kdokoliv, kdo je pro tuto činnost motivovaný, bez potřeby jakýchkoliv speciálních znalostí Budu rád, pokud se rozhodnete v některé z výše uvedených oblastí něco dokázat. Tato výzva rozhodně nepatří jen úzkému okruhu skalních hráčů, takže pokud se vám náhodou hlavou honí otázka, zdali se toto týká i vás, odpověď zní ano U některých činností zřejmě bude stačit se do nich pustit. U jiných budete potřebovat informace, předání předchozích zkušeností nebo se osobně setkat a nechat proškolit. V těchto případech jsem vám jako vždy k dispozici - překlikněte teď do své emailové schránky a dejte mi vědět na info (zavináč) kulicky.com která z činností vás oslovila. |
Autor: | petr.sejba [ 22 čer 2010 17:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Před nedávnem začalo v ČR něco, co připomíná jaro - tedy počasí, ve kterém je reálná šance získat nějaké nováčky. Proto se současné chvíli jako ideální aktivita jeví půjčování kuliček v místech, kde lze vyhloubit důlek. Více o této aktivitě je rozepsáno výše. Je tedy ten pravý čas chopit se šance |
Autor: | Kláruš [ 28 črc 2010 17:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj...trošku sem se nudila a šmejdila sem tady a četla... bydlím ve vesnici a mám i po jiných vesnicích plno kámošů... takže mě docela zaujal bod s těma letákama.akorát sem se chtěla zeptat jestli si ho mám udělat sama nebo na to máš speciálně něco udělané...? dík za odpověď... |
Autor: | petr.sejba [ 29 črc 2010 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pár letáků ke stažení je na http://www.kulicky.com/poradatele-download.php - můžeš to použít jak to je, jako inspiraci pro vlastní tvorbu nebo jen trochu editovat a změnit kontakty na svůj klub. Pomůže Ti to tak i zvednout členskou základnu a tím i větší šance do klubové soutěže Pokud si dobře pamatuju, je tam jeden v pdf, to editovat nejde, ten byl tvořen v powerpointu, kdybys chtěla zdroják pro editaci, tak mi dej vědět a já Ti ho pošlu. Před 2 dny jsem udělal malý experiment s takovym speciálním letákem, je tam použito know-how, ktere nechci ve fóru zveřejňovat, posílám Ti ho na mail. (Kdybyste o tento leták měli někdo další zájem, dejte mi vědět na info(zavináč)kulicky.com. Kláruš píše: Ahoj...trošku sem se nudila a šmejdila sem tady a četla... bydlím ve vesnici a mám i po jiných vesnicích plno kámošů... takže mě docela zaujal bod s těma letákama.akorát sem se chtěla zeptat jestli si ho mám udělat sama nebo na to máš speciálně něco udělané...? dík za odpověď...
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |